Translate

czwartek, 19 czerwca 2014

Skąd pochodzę i jak zacząłem przygodę z inwestowaniem :)


Witam wszystkich , nazywam się Kamil pochodzę z małego miasteczka położonego niedaleko Krakowa.
O czym będzie ten blog będzie to krótka opowieść o tym jak zacząłem inwestycje na giełdzie , jak się to stało i myślę ze znajdziecie aktualnie wpisy w co i jak inwestować.
Na wstępie chciałbym opowiedzieć swoja historie z początkami inwestowania ponieważ nie była lekka :)
Zacząłem myśleć o tym gdy miałem kryzys emocjonalny , można powiedzieć że łapała mnie lekka depresja.. Mając 23 lat’a i około 60 tyś długu po nieudanym interesie , po rozstaniu z ukochaną i wyprowadzce do innego miasta. Jak osoba z tak małym doświadczeniem nie mając praktycznie wogóle gotówki żyjąc od 10 do 10 z wielkimi problemami … postanowiłem coś zmienić, na początku postanowiłem ze zainwestuje w STS (Star-typ-sport) czy Poker Stars (Tutaj prędzej bo też jest oparte wszystko na strategi) lecz po jakimś czasie  stwierdziłem nie, to nie to….
Giełda ? Chciałbym ale czy 5 tyś które miałem odłożone ( po sprzedaniu samochodu) wystarczy ?  Co jeśli stracę … Każdy zawsze mówił nie , giełda ? Daj spokój żeby wszystko stracić? Dom … Samochód ..  Pomyślałem że przecież coraz bardziej inwestowanie w giełdę staje się w naszym kraju popularniejsze.
Byłem „zielony” od czego zacząć ? Ok wujek google pomoże.. :)Zacząłem szukać przydatnych informacji , gdzie zacząć „grać” jakiej platformy używać itp. Bez większej wiedzy wpłaciłem na jedną z platform i wszedłem na FOREX, nie posiadam już screenów z pierwszych moich inwestycji .. ale pokazał bym wam jak łatwo stracić 5 tyś.. :)No to nic mi nie zostało nawet poszły oszczędności.
Nie powiem wam czy to rozstanie z dziewczyną czy ciągłe porażki zmotywowały mnie i postanowiłem się nie poddawać, zacząłem znów od wyszukiwania informacji na temat inwestowania ale od drugiej strony za połowę wypłaty kupiłem książki , przygotowałem sobie miejsce do „studiowania” i się zaczeło poznawanie tajników i szczegółów giełdy , nie życzę każdemu sytuacji takiej jak ja .. lecz bycie na dnie pozwoliło mi myśleć innymi kategoriami.
Polecane książki które warto przeczytać :
John J. Murphy – Analiza techniczna rynkow finansowych 
Inwestor – Benjamin Graham, – o analizie fundamentalnej
Jerzy Lempart, Grzegorz Zalewski-Parkiet Analiza Techniczna
Jeśli ktoś byłby zainteresowany inwestowaniem i posiadał czas jest dużo książek o podobnej tematyce godne polecenia więcej informacji proszę o pisanie w komentarzach lub na e-mail investingbloog@gmail.com
Żebym was nie okłamał przeczytałem ok. 10-12 książek o analizach technicznych, fundamentalnych. Mając już troszkę podstawy postanowiłem zapisywać się na każdy ogólno-dostepny kurs szkoleniowy które dały bardzo dużo i poznałem bardzo ciekawych ludzi którzy też zaczynali od zera ..
Wkońcu byłem gotowy , ale skąd wziąś pieniądze ? Pożyczyć ?, Wsiąść kolejną pożyczkę ? Zaczynać od małych kwot ? (500 zł) bez sensu..”Pomyślałem niema miedzy to się na dupie siedzi.”Lecz w międzyczasie gdy myśłałem skąd wziąść gotówkę postanowiłem popatrzeć na sprawdzoną platformą która podoła moim oczekiwanią, poddam kilka przykładów wad i zalet niektórych stron,instytucji blokerskich.
Zacząłem od  XM-Trader dla początkujących na rynku forex polecam już dokładnie nie pamietam teraz ale prawdopodbnie wpłata minimalna wynosi 100$ + 50% bonusu za każdą przelaną kwote na konto.
Plus500 - Bardzo przejrzysty i łatwa platforma giełdowa pozwalająca na zabawę bez wpłaty własnej dają prawdopodobnie 30$ na start jedynym obowiązkiem jak dobrze pamietam jest weryfikacja numeru telefonu i meila.
Dla zaawansowanych :  Tutaj podam tylko parę ponieważ ze swojego doświadczenia wiem że każdy ma inne upodobania ale polecam szukać w niżej wymienionych.. Posiadaja niskie spready i prowizje.
1)IronFX
2)Bossa
3)mForex (Mbank,multibank)-tutaj chyba jedna z gorszych ofert.
4) DM BZWBK godne polecenia , sam używam ,amibroker najlepsza platforma do inwestycji jak dla mnie , bardzo miła obsługa i pomoc w domach maklerskich. Wiecej informacji (e-mail).
Proponuje przetestować każda platformę , brokera na koncie demo poświecić troszkę czasu i spisać sobie na kartce w notatniku zalety i wady , ponieważ odpowiedni dobór i spełnienie oczekiwań już jest 10% sukcesu :) Lecz pamiętajcie ze gra w demo odbiega znacznie od inwestowania prawdziwymi pieniędzmi ponieważ wychodzę z założenia że z 60% sukcesu jest własne nastawienie , psychologia tylko 20% wiedza i 10 % szczęście :).
Wracając do zaczętego wątku analizowałem rynki walutowe, cfd itp. ok 3-4 miesięcy siedząc po parę godziny dziennie jak to mówią „z pracy do pracy”przegrane wiele godzin na kontach demo i konkursach , turniejach,  aż udało mi się zorganizować 10 tyś sprzedając sprzęt z firmy którą posiadałem w latach 2010-2012 lecz rynek Polski jest ciężki ..
Tutaj podkreślę pamiętajcie to co mówiłem wcześniej demo =/ rzeczywistość na koncie demo w miesiąc z 10 tyś $ zrobiłem 180 tys $ … w rzeczywistości nie wygląda to tak fajnie i łatwo :-).
Każdy z was po przegraniu kilkudziesięciu , set godzin powinien ustalić swoją strategie inwestowania której powinien się cały czas trzymać i udoskonalać ją, ustalenie zysku do straty (stop -limit , profit) w następnym wątku spróbuje przybliżyć troszkę zagadnień z analizy technicznej które bez nich ani rusz…i przybliżyć ogólny wizerunek giełd.
A co do moich inwestycji , faceci nie rozmawiają o pieniądzach co mam w „porfelu” u siebie jaką stopę zysku uzyskuję ? Jestem osobą która jednego dnia potrafi zyskać 10-15% na jednej inwestycji ale na dwóch następnych stracić 2 x 3% (wg. obranej strategi)lecz w roku 2014 do 01.06 zysk wyniósł 76,24% z czego jestem bardzo zadowolony i mam nadzieję ze będzie tak dalej.
Pozdrawiam wszystkich czytających jeśli posiadacie jakieś pytania , czegoś nie wiecie , potrzebujecie pomocy , linki itp. Proszę o e-mail’a (investingbloog@gmail.com)
Kamil

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz